Jak szybko schudnąć?

Hej! Jak szybko schudnąć?

Jako że Nowy Rok już na dobre zagościł w naszych kalendarzach, a pierwsze dwa tygodnie stycznia szybko minęły, czas pomówić o najpopularniejszym postanowieniu – mianowicie, poprawie swojej sylwetki w 2018 roku.

Zarówno na portalach społecznościowych, jak i na ulicach, wiele osób deklaruje chęć zmiany swojego stylu życia na bardziej zdrowy. Najważniejszym celem pozostaje jednak bycie FIT wg dzisiejszych standardów. Przeraża nas jednak wizja długotrwałej pracy nad sobą. Zatem dzisiaj odpowiemy sobie na pytanie – jak szybko schudnąć, czy to jest zdrowe i czy w ogóle się da?

Zapraszam!

JAK SZYBKO SHUDNĄĆ

Jak szybko schudnąć?

Każdy z nas zna – mniej więcej – receptę na zrzucenie dodatkowych kilogramów. Trzeba przyjmować mniej kalorii niż się wydatkuje. A idąc tym prostym matematycznym wzorem, można by sądzić, że im więcej tych kalorii z pożywienia obetniemy i im więcej spożytkujemy podczas wysiłku, tym szybciej schudniemy.

To nie do końca tak działa i przestrzegam przed takim działaniem – drastyczna obcinka kalorii do poziomów 1000, 1200 kcal to prosta droga do zaburzeń metabolicznych, załamania przemiany materii i całej masy nieprzyjemności. Szczególnie, jeśli takie dni głodówki połączymy z regularnymi i częstymi cheat mealami, podczas których będziemy sobie pozwalać na to wszystko czego normalnie nam „nie wolno” w maksymalnych ilościach.

Czy zatem prostą drogą do szybkiego chudnięcia jest maksymalny wysiłek fizyczny?

Również – nie tędy droga. Sama popełniałam ten błąd w przeszłości, ilekroć brałam się za odchudzanie. Przez pierwsze cztery dni „nowego życia” katowałam się ćwiczeniami do upadłego, a później odpuszczałam. Niewytrenowane ciało reaguje na wysiłek zupełnie inaczej niż ciało sportowca lub osoby normalnie aktywnej. A więc na początku trzeba dać sobie czas i zadbać o odpowiednią regenerację. Dopasować dyscyplinę i intensywność do swojego poziomu wytrenowania i upodobań, bo to nie ma być kara!

Jeśli dopiero wprowadzamy regularne treningi do naszej codziennej rutyny, warto skupić się na ćwiczeniach ogólnorozwojowych, rozciągających i poprawiających mobilność mięśni i stawów.

Jak szybko schudnąć?

RECEPTA NA SUKCES

Jak szybko schudnąć?

Najlepszym sposobem na odchudzanie jest zmiana nawyków żywieniowych i lifestyle’owych na dobre. Nie chodzi o to, żeby katować się dietą, a o to, żeby cieszyć się życiem i wymarzoną sylwetką.

Zacznijmy od zdrowej diety i obetnijmy trochę kalorii – na tyle mocno, żebyśmy widziały efekt, ale na tyle słabo, żebyśmy nie czuły spadków energii, zmęczenia i żebyśmy nie traciły włosów.

Podobnie z wysiłkiem – znajdźmy swoją ulubioną aktywność i zacznijmy od rozruszania się. Nikt nie przebiegł 10 km za pierwszym razem. Regularnie się rozciągajmy i dbajmy o regenerację mięśni.

Dużo śpijmy! Im więcej ćwiczymy, im bardziej obciążamy nasz organizm różnymi stresorami, tym więcej potrzebujemy snu w nocy. Starajmy się kłaść regularnie – nasze ciało potrzebuje rytmu dobowego i regularności, wtedy najchętniej z nami współpracuje.

Pijmy dużo wody i spędzajmy czas na świeżym powietrzu. Po wprowadzeniu w życie tej zasady, może nie zobaczysz spektakularnego efektu od razu, ale jeśli wejdzie Ci to w nawyk, zauważysz, że nie da się bez tego żyć.

Jak szybko schudnąć?

ZASADY ZDROWEGO ODCHUDZANIA

Jak szybko schudnąć?

Aby chudnąć zdrowo, a nie tylko szybko, trzeba zrozumieć na czym ten proces polega. Jak to się dzieje, że spalamy tkankę tłuszczową, a jak to się dzieje, że ją odkładamy?

Upraszczając, za te procesy odpowiedzialna jest insulina, czyli hormon wytwarzany przez trzustkę i uwalniany do krwi po posiłku.

Schemat wygląda następująco:

posiłek – podwyższenie cukru we krwi – działanie insuliny – chowanie glukozy z krwi do tkanek – obniżenie poziomu cukru we krwi – uczucie głodu

To zatem insulina jest winna odkładania tłuszczyku.

Wiemy również, że największe wyrzuty insuliny powoduje spożywanie dużej ilości cukrów prostych. A zatem, może zamiast obcinać kalorie do minimalnych poziomów, lepiej wyeliminować czynnik, który sprawia, że insulina się pojawia i odkłada energię na później?

Najlepszym pomysłem będzie wprowadzenie racjonalnej diety o obniżonej wartości węglowodanów. Rezygnujemy z cukrów prostych, soków owocowych, napojów gazowanych, słodyczy i przetworzonej żywności. To pozwoli nam unormować poziomy cukru we krwi i gwałtowne wyrzuty insuliny przestaną nam zagrażać.

Dużą wagę musimy przywiązać do zdrowych tłuszczów i białek pochodzenia zwierzęcego – to bardzo dobry budulec naszych tkanek. A żeby efektywnie spalać nadmiarowy tłuszcz, najpierw musimy zapewnić nasze ciało, że jest dobrze odżywione i niczego mu nie brakuje.

Jeśli jesteśmy na to gotowi, możemy zastosować IF, czyli żywienie wg wybranej reguły. Np. 8 godzin okna, podczas którego jemy i 16 godzin niejedzenia (wliczając sen). To daje wspaniałe efekty i pozwala przejąć kontrolę nad swoim planem dnia, bo nie potrzebujemy 15 pudełek z mini przekąskami. Można dzięki temu obciąć kalorie, nie czuje się głodu, a w dodatku ma się poczucie nasycenia po posiłku, bo nie serwuje się mini porcji.

Zadbajmy o odpowiednią podaż witamin i minerałów i ograniczmy stres, a efekty zostaną z nami na długo.

 

I na koniec…

BARDZO DZIĘKUJĘ ZA TWÓJ CZAS

Jeśli masz pytanie lub propozycję następnego posta w tym temacie lub pokrewnym – daj znać w komentarzu! Wszelkie opinie mile widziane.

Codzienną dawkę motywacji dostarczam na Instagramie, nie przegap okazji! Ale pamiętaj – cytat nie zadziała, jeśli Ty nie zadziałasz!

Jak żyć z niedoczynnością tarczycy?

Jak wyznaczyć postanowienia noworoczne?

Tutaj znajdziesz darmowy e-book na temat nawyków ludzi sukcesu, które i Ciebie doprowadzą do sukcesu. Bez obaw – jak zawsze podeszłam do tematu #BezŚciemy.

Życzę Ci dokonywania samych świadomych decyzji!

 

Pięknego dnia – Karolina

mała czarna, logo

Jak szybko schudnąć?

Gdzie jeszcze jestem:
  • Nie istnieje żadna dieta cud, która w ekspresowym tempie pomoże zrzucić zbędne kilogramy. Zasada mniej jedz (niezdrowych rzeczy) i więcej pij (wody niegazowanej), a przy okazji rusz tyłek -> to najlepszy sposób na zrzucenie zbędnych kilogramów. Dodam tylko jeszcze jedz regularnie – to akurat największa zmora ludzi z nadwagą.

    • Dokładnie! Najgorsze są diety chwilówki, które pozbawiają nas wody, a po ich zakończeniu dostajemy dodatkową tkankę tłuszczową i rozregulowany metabolizm, rozwalone hormony i napady wilczego głodu.

  • Justyna

    Bardzo przydatny post! 🙂 Zdecydowanie nie można katować się dietami 1000 kcal, aby schudnąć! Wbrew pozorom przyniesie to odwrotne efekty niż oczekiwane! 🙂

    • Dokładnie tak, nie da się ciągnąć takiej diety w nieskończoność, a po zwiększeniu kaloryki kilogramy wrócą w parze z rozwalonym metabolizmem. 🙂